Článok

HP – už nikdy viac!

Naša posledná skúsenosť so značkou HP nás priviedla k jednoznačnému záveru. NEDOPORÚČAME všetkým našim základným kolektívom nakupovať výrobky značky HP.

Denno-denne sa presviedčame, že aj zvučné značky dokážu na trh priniesť nekvalitné výrobky a pritom sa tváriť, že je vlastne všetko v poriadku.

Už dlhodobo naša organizácia nakupovala výrobky tejto celosvetovej značky a viac menej sme boli s nimi spokojní. Preto sme sa rozhodli pri výbere ultrabuku zakúpiť drahší výrobok s ideou, že vydrží najbližších 8 rokov. Predsa len ako nezisková organizácia musíme veľmi dôkladne zvažovať každý výdaj.

Po roku a troch mesiacoch praskli pánty. V rámci záruky ich opravili a veril som, že sa už situácia nezopakuje. Ako som sa mýlil, som zistil o 18 mesiacov, keď pánty praskli znovu. V servise mi povedali, že môžem byť rád, že tak dlho vydržali, lebo už mali aj prípady, že im vydržali len 6 mesiacov. Ale ak budem notebook otvárať presne v strede displeja, mal by vydržať dlhšie. Nakoľko notebook pracoval úžasne a aj výdrž batérie bola vynikajúca, súhlasil som s jeho opravou. Vymenili predný aj zadný kryt displeja, nakoľko pánty sú upevnené priamo do tohto krytu. Cena – 172,- € !

Napriek dodržiavaniu odporúčaní, ubehlo len 9 mesiacov!  a chyba sa zopakovala. Pánty opäť praskli. V servise mi povedali:

  1. Záruka sa na opravy vzťahuje len 3 mesiace. To že tam namontovali úplne nové diely nič nemení!
  2. Ak by som to používal –otváral a zatváral ďalej –došlo by k úplnému rozpadnutiu pántov, alebo dokonca až prasknutiu obrazovky.
  3. Servisný technik mi povedal, že toto je nešťastná modelová rada – praská to pri väčšine týchto modelov..
  4. A finále, ktoré ma dorazilo najviac - cena opravy sa zvýšila na 240,- €

Takže výrobca nielenže by mal vnímať, že niečo s jeho výrobkom nie je v poriadku, ale on si ešte aj zdvihne cenu náhradných dielov, na ktoré dá opäť záruku len 3mesiace !!!

Ale nakoľko som zväčša optimista, napísal som do HP a veril, že si vstúpia do svedomia. Odpoveď však bola „U tohto modelu (B8F80EA) HP neeviduje, že by sa jednalo o nejaký generálny problém od výroby.“

Takže buď mi klamal servisný technik a mali sme dva krát  smolu na nekvalitný výrobok, alebo HP (ako väčšina výrobcov) zahmlieva a je mu jedno, že prichádza o klientov.

Vrátiť sa späť